Share this

Blog

  • Posted: July 17, 2018

    Gastblog: Annika Ruijter

    “I failed and just tried again”. Dankzij deze zes woorden is het beeld dat ik van de marketingwereld had totaal veranderd. Blijkbaar maakten de woorden nieuwsgierig tijdens de six word story contest tijdens Amsterdam Recruitment Event, waarna ik een mini-traineeship bij Publicis One won.

    Read more
  • Posted: May 04, 2018

    Hoe Red Bull Racing een masterclass reputatiemanagement gaf

    De RBR-teamleiding koos 'gedeelde verantwoordelijkheid' als uitgangspunt voor het mediastatement.

    Read more
  • Posted: March 07, 2018

    Gastblog: trainee Laura Reijm

    3 weken geleden ontving ik het bericht; ‘Gefeliciteerd! Na zorgvuldig overleg is onze keuze op jou gevallen voor de MSL Immersive Learning Experience.’. Mijn eerste gedachten; ‘Help, ik ben gekozen! Ben ik nu echt gekozen? Wat moet ik doen, wat moet ik zeggen, wat moet ik aan?’ De overweldiging van gezonde spanning werd maandagmorgen onmiddellijk weg genomen door een warm welkom.

    Read more
  • Posted: March 01, 2018

    Campagne clash: SuitSupply versus ING

    Af en toe wordt Nederland opgeschud door een opmerkelijke reclamecampagne. Ook afgelopen dagen was het weer zo ver. Twee Nederlandse bedrijven lanceerden nieuw werk die de nodige tongen losmaakte. In de nieuwe abri-campagne van SuitSupply staan homoseksuele koppels centraal, iets dat volgers van het kledingmerk op social media niet konden waarderen. ING kwam een aantal dagen later op de proppen met de video ‘Love Beats Money’. Ook die campagne werd niet door iedereen goed ontvangen.

    Read more
  • Posted: February 27, 2018

    Gastblog: trainee Fleur la Maitre

    In de zomer van 2017 mocht ik mijn diploma Communicatie aan Avans Hogeschool in ontvangst nemen. Als kers op de taart werd ik de winnares van de werkveldprijs 2016-2017. Mijn prijs? Een week traineeship bij MSL’, een strategisch communicatiebureau met de focus op reputatiemanagement. Een week meelopen met de experts binnen het communicatievak, zien en ervaren hoe zij te werk gaan. Een ware uitdaging en beloning voor een starter op de arbeidsmarkt!

    Read more
  • Posted: February 01, 2018

    Reputations - Hoe staat het met de reputatie van Arend Jan Boekestijn?

    Een echte vrijdenker. Met een vleugje humor en licht-fluisterende stem poneert hij prikkelende meningen en analyses. Altijd vriendelijk zijn punten scorend. Hij werd vooral landelijk bekend toen hij eind 2009 moest aftreden als VVD-Tweede Kamerlid. Als geen ander herpakte hij zich en werd een vooraanstaand nieuwscommentator. Op radio en tv is hij inmiddels een welkome gast. Verder is hij columnist bij Elsevier en EO, universitair docent geschiedenis en schrijver.

    Read more
  • Posted: November 13, 2017

    Reputations - Hoe staat het met de reputatie van Piet Adema?

    Piet Adema is een ervaren bestuurder. Hij was tussen 2007 en 2011 gedeputeerde Verkeer en Vervoer, Milieu en Armoedebeleid in Friesland. Tussen 2011 en 2015 was hij waarnemend burgemeester in de gemeenten Achtkarspelen, Tynaarlo en Borger-Odoorn. Tegenwoordig combineert hij twee interessante functies. Hij is momenteel voorzitter van de ChristenUnie en maakte de onderhandelingen van het kabinet-Rutte III van dichtbij mee. Tevens is hij voorzitter van OSB, de Ondernemersorganisatie voor Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten (OSB).

    Read more
  • Posted: October 26, 2017

    Help! Mijn betaalde influencer content is weg

    Afgelopen zomer heeft een zeer bekende influencer plots aangekondigd te stoppen met YouTube en al haar content de verwijderen. Wat voor effect heeft dit op betaalde samenwerkingen en hoe gaat MSL hier mee om? Onze Influencer Specialist Marlot vertelt hoe zij voor onze klanten te werk gaat.

    Read more
  • Posted: October 17, 2017

    ‘Bolstering’ tijdens een crisis, ondergewaardeerde strategie of risicovolle bluf?

    Het komt vaak voor: organisaties die in tijden van crisis proberen te ‘bolsteren’, het aanhalen van goede daden uit het verleden. Alsof Volkswagen vlak na het bekend worden van ‘Diesel-gate’ had gezegd: ‘Het kan zijn dat er iets fout is gegaan, maar dat is sinds 1937 niet eerder gebeurd. We lossen het op’. Kortom u kunt ons blijven vertrouwen, er is niets aan de hand. Tijdens een crisis lijkt dit soms een goede strategie. Je laat immers iedereen weten dat normaal alles wel soepel loopt. Is dat echt zo? Of prikken stakeholders er feilloos doorheen en met nog meer focus op de crisis en bereik je misschien zelfs het tegendeel? Het blijkt dat praktijk en theorie op dit punt behoorlijk uiteen lopen. Voor mijn scriptie zocht ik het uit. Ik kwam erachter dat de beste basis van succesvol crisismanagement een goede reputatie vóór een crisis is. Elke dag werken aan vertrouwen bij je stakeholders is vele malen belangrijker dan tijdens een crisis opscheppen over wat je tot gisteren altijd goed hebt gedaan.

    Read more
  • Posted: August 28, 2017

    Are you man enough for a pink driver’s seat?

    Durf jij als communicatiemanager binnen boardrooms je mannetje te staan? Voor velen is het antwoord helaas nee. Voor mijn master Corporate Communicatie aan de UvA deed ik onderzoek naar de machtsrelaties binnen boardrooms. Daaruit is gebleken dat het slecht gesteld is met de strategische invloed van communicatiemanagers. Ondanks dat communicatiemanagers steeds vaker bij het bestuur aan tafel zitten, houden ze zich in de praktijk voornamelijk bezig met uitvoerende werkzaamheden. Hierdoor blijven organisaties hangen in achterhaalde communicatiepatronen. Wat houdt de communicatiemanager van vandaag de dag precies tegen om zijn strategische rol te pakken? Daarvoor nam ik een kijkje achter de gesloten deuren van boardrooms, en onderzocht ik de rol van stereotypering bij het verkrijgen van macht.

    Read more

Laatste Presentatie

Video