Share this

Slimme merken zijn menselijk én snel op social media

Door: Alex de Vries, Director Media Relations

Hoe social zijn merken werkelijk op social media? De Beste Social Media Awards laten zien welke merken de kunst van het menselijk contact maken perfect beheersen. Grote winnaar Coolblue laat zien dat dát de sleutel naar succes is.

Slimme merken zorgen dat in elk bericht echte mensen centraal staan, herkenbaar en dicht bij huis. Het kan ook anders in negatieve zin.

“Lolbroekerij slecht voor je reputatie. Scherp inspelen op actualiteit goed.”

Echt slimme merken weten ook dat scoren via humor op social media niet zaligmakend is. Zij weten dat lolbroekerij ten koste van anderen niet werkt én dat achter een goede grap nog betere service moet zitten. Anders werkt humor als een boemerang op je merkreputatie. Of zoals Awards-jurylid en cabaretier Erik van Muiswinkel stelt: “Het scherp inspelen op de actualiteit, soms tot op de minuut, is een vak apart waar je op een heel slap koord wandelt, hoog kan stijgen en diep kan vallen."

“Merken profiteren van een serieuze dialoog.”

Je kunt rustig stellen dat webshops zonder menselijk gezicht minder kans hebben het hart van de internetshopper te winnen en dus minder toekomst hebben.  Merken die niet alleen maar zenden, maar via social media serieus de dialoog met de consument aangaan, scoren nog beter. Bijvoorbeeld zoals de KLM, ze reageren snel, soms bijdehand, maar altijd menselijk.

Samengevat: menselijkheid en een serieuze dialoog op social media plus een goede service maken een merk pas echt relevant voor de moderne consument. Het levert een betere reputatie op en dus betere business! Het is mooi en nuttig dat De Beste Social Media Awards creatieve content van merken op social media beloont en daarmee zichtbaar maakt voor een nog groter publiek.

Comments

No comment yet, be the first!

Laatste Presentatie

Video