Share this

2016: een foodtruck-droom die werkelijk werd

2016: een foodtruck-droom die werkelijk werd
Januari is zo’n maand waarin iedereen zijn goede voornemens deelt en nog even terugblikt op het oude jaar. Mooie lijstjes en spannende vooruitzichten komen voorbij. Als ik terugblik op 2016 en kijk naar de zeer gevarieerde projecten waar we met MSLGROUP aan gewerkt hebben dan kan ik niet anders concluderen dan dat het een topjaar is geweest. Als eventmanager heb ik zelf altijd al het gevoel dat ik de leukste baan van Nederland heb, maar vorig jaar kon ik ook nog mijn persoonlijke droom (het opzetten van een foodtruck) in mijn werk tot leven laten komen. Eind 2015, tijdens een weekend weg met vrienden, bedachten we een uniek concept voor een foodtruck. Dit concept verdween wat naar de achtergrond, maar voor een klant konden we met een prachtige campagne toch ook een beetje mijn droom verwezenlijken. Al was het maar voor één dag.

Communicatiecampagne ‘Make Sense’ week
De patiëntenvereniging HOOFD-HALS vroeg MSLGROUP namelijk na te denken over hoe we met een verrassende communicatiecampagne zoveel mogelijk Nederlanders bewust konden maken van de symptomen én gevolgen van hoofd-halskanker. De campagne maakte deel uit van de Europese ‘Make Sense’ week van 19 tot en met 23 september, waarin op grote schaal aandacht gevraagd werd voor deze agressieve vorm van kanker. MSLGROUP was verantwoordelijk voor de PR & mediarelaties en stakeholdermanagement. Een belangrijk doel van de campagne was om mensen in te laten zien dat voor ons heel gewone dingen niet meer zo vanzelfsprekend zijn wanneer je in aanraking komt met deze ernstige ziekte. Zo kwamen we op één van de meest tastbare gevolgen: het niet meer kunnen genieten van de geur, smaak en samenstelling van eten.

PR-stunt ‘Piatti Speciali’
MSLGROUP organiseerde een PR-stunt rondom de foodtruck ‘Piatti Speciali’. We plaatsen de foodtruck één dag in het centrum van Amsterdam en boden voorbijgangers onder het mom van ‘Fingerfood zoals je het nog nooit geproefd hebt’ gratis hapjes aan: https://goo.gl/pHG5jf. Bezoekers zagen de hapjes vervolgens in een blender verdwijnen en dat zorgde voor veel verbaasde reacties. Nadat mensen doorhadden dat het een stunt was, begonnen vrijwilligers van Patiëntenvereniging Hoofd-Hals een gesprek over hoofd-halskanker en de symptomen. Het resultaat was uitgebreide media-aandacht en veel geïnteresseerde bezoekers.

Trots
Wat deze campagne zo bijzonder maakte was niet alleen dat het concept wat betreft uitvoering bovenaan mijn verlanglijstje stond (het opzetten van een foodtruck), maar dat deze campagne mij ook persoonlijk raakte. In 2010 overleed mijn moeder aan een vorm van hoofdkanker en dat maakte de betrokkenheid nog groter. Het feit dat we zoveel mensen in zo’n korte tijd konden bereiken gaf me een goed gevoel. En dat we dit bij MSLGROUP in een tijdsbestek van een maand hebben kunnen realiseren maakte me trots.

Tijdens de feestdagen heb ik het idee een foodtruck te beginnen op mijn lijstje voor 2017 gezet. Wie weet gaat het er dit jaar dan toch van komen.

Naast deze bijzondere campagne hebben we bij MSLGROUP in 2016 nog een aantal mooie events en experientials ontwikkeld. Bekijk hier onze showreel: https://www.youtube.com/watch?v=ot2V9rAM0Y8

 

Foodtruck Carmen Blog

 

Comments

No comment yet, be the first!