Share this

Blog

  • Posted: May 15, 2017

    Cody Keenan, Director of Speechwriting Barack Obama over zijn ‘rookie mistakes’ en ‘kroeg filosofie’

    Een kijkje achter de schermen van het Witte Huis, wie wil dat nou niet? Hoe ziet het leven van een medewerker in het Witte Huis eruit en wat ging er allemaal aan Obama’s optredens vooraf? Op 1 juni komt Cody Keenan, voormalig Director of Speechwriting van Barack Obama, op uitnodiging van MSLGROUP en Logeion naar Nederland. Hij spreekt voor het eerst op Europese bodem over zijn ervaringen in het Witte Huis. De stille kracht achter Obama’s bekende en indrukwekkende speeches deelt zijn verhaal op C-DAY17 als keynote speaker. Vooruitlopend op zijn sessie stelde MSLGROUP hem vier vragen over speechwriting.

    Read more
  • Posted: May 12, 2017

    Reputations - Hoe staat het met de reputatie van Geert-Jan Knoops?

    Hoe staat het met de reputatie van Geert-Jan Knoops? De vooraanstaand strafpleiter doet veel geruchtmakende strafzaken, maar is bij het grote publiek vooral bekend als raadsman van PVV-leider Geert Wilders. Tevens is hij actief als hoogleraar én thrillerschrijver. Hij spreekt voor het eerst over zijn eigen reputatie. Deze blog is onderdeel van de serie Hoe staat het met de reputatie van? waarin bekende en vooraanstaande Nederlanders vertellen over het wel en wee rond hun persoonlijke reputatie.

    Read more
  • Posted: March 27, 2017

    Merken en politiek: een nieuwe vorm van marketing?

    Het is verkiezingstijd in Europa. De Tweede Kamerverkiezingen zijn nog maar net afgelopen of de ogen zijn alweer gericht op Frankrijk en Duitsland. Na de zege van Donald Trump in Amerika is het wereldwijd de vraag of het rechtse populisme doorzet. Voor communicatieprofessionals een interessante tijd. Niet alleen vanwege het feit dat politieke campagnes zich steeds meer naar social media verplaatsen, maar ook omdat (internationale) merken sinds kort hun stem laten horen. Zo distantiëren onder andere Budweiser, Airbnb en Diesel zich openlijk van Trumps immigratiebeleid. Stuk voor stuk grote internationale spelers, die deelnemen aan het politieke debat. Maar waarom eigenlijk?

    Read more
  • Posted: March 20, 2017

    Camiel Eurlings en Hans Spekman doen een Tichelaartje

    Camiel Eurlings en Hans Spekman doen een "Tichelaartje" Er zijn bestuurders die nogal masochistisch omgaan met hun persoonlijk reputatieprobleem. Je hebt ze in alle soorten en maten. Camiel Eurlings, Hans Spekman en Jacques Tichelaar zijn sprekende voorbeelden. Geleid door emotie, zelfmedelijden en arrogantie ontberen ze niet alleen de kritische van buiten-naar-binnen blik die meestal nodig is voor een oplossing. Terwijl hun geloofwaardigheid ter discussie staat, proberen ze tegen de klippen op hun gelijk te halen. Waarmee ze het probleem alleen maar verergeren.

    Read more
  • Posted: March 17, 2017

    Het persoonlijke verhaal van Rutte werd het verhaal van de VVD – dit bleek een geniale vondst

    Wat begon met een optreden bij Zomergasten, eindigde ruim een halfjaar later in een overwinning voor de man met de soevereine glimlach: de VVD-verkiezingscampagne. Door een mazzelgoal in de dying seconds of the game, dat wel. Of was het geen geluk, maar het resultaat van een uitgekiende tactiek? Tijd voor een review van de VVD-campagne.

    Read more
  • Posted: March 10, 2017

    Wat kunnen politici leren van social influencers?

    Met nog een paar dagen te gaan tot de Tweede Kamerverkiezingen trekken politici nog even alles uit de kast om zichzelf en hun verkiezingsprogramma’s goed neer te zetten. Net als tijdens de recente presidentsverkiezingen in de VS staat Generatie Z volop in de belangstelling. In hoeverre zullen deze jongste stemgerechtigden hun weg naar het stemlokaal weten te vinden? En als ze eenmaal van plan zijn te gaan stemmen, hoe overtuig je ze dan dit op de juiste partij te doen?

    Read more
  • Posted: March 06, 2017

    Ranking the Social Stars

    We zitten in Nederland weer middenin de campagnetijd in aanloop naar de Tweede Kamerverkiezingen op 15 maart. Op Facebook, Twitter en andere social media leidt dit tot een enorme stortvloed aan berichten, reacties en andere content. Dat roept de vraag op hoe je je als politieke partij op gebied van communicatie kunt onderscheiden van de rest, zeker omdat er geen oneindige budgetten zijn. In deze blog komt allereerst de communicatie op social media aan bod van de grootste Kamerfractie en regeringspartij op dit moment, de VVD.

    Read more
  • Posted: February 28, 2017

    Het verkiezingsdebat heeft zijn langste tijd gehad

    'Sinterklaas bestaat, daar zit-ie: achter de tafel.' Zo waste Hans Wiegel voor de verkiezingen in 1972 spreekwoordelijk de oren van Joop den Uyl. Ook de recente debatgeschiedenis kent z´n klassiekers: 'U draait en u bent niet eerlijk' (Balkenende vs. Bos) of 'Nu doet u het weer' (Samsom vs. Rutte). Wie kent ze niet?

    Read more
  • Posted: February 07, 2017

    5 inzichten over duurzaamheid & communicatie

    Op 2 februari 2017 spraken wij met 25 communicatieprofessionals over de rol van communicatie bij het creëren van duurzame organisaties. De sessie vond plaats bij MSLGROUP te Amsterdam en werd in samenwerking met de beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals Logeion georganiseerd. Aan tafel zaten onder andere Martijn Boelhouwer, communicatie manager bij ARN, Gijs van Wanrooij, marketing en communicatiemanager bij Hutten Catering en Toy Hertogh, Managing Director van Wego. In dit blog deel ik de 5 meest opvallende inzichten uit deze sessie met je.

    Read more
  • Posted: January 12, 2017

    2016: een foodtruck-droom die werkelijk werd

    Januari is zo’n maand waarin iedereen zijn goede voornemens deelt en nog even terugblikt op het oude jaar. Mooie lijstjes en spannende vooruitzichten komen voorbij. Als ik terugblik op 2016 en kijk naar de zeer gevarieerde projecten waar we met MSLGROUP aan gewerkt hebben dan kan ik niet anders concluderen dan dat het een topjaar is geweest. Als eventmanager heb ik zelf altijd al het gevoel dat ik de leukste baan van Nederland heb, maar vorig jaar kon ik ook nog mijn persoonlijke droom (het opzetten van een foodtruck) in mijn werk tot leven laten komen. Eind 2015, tijdens een weekend weg met vrienden, bedachten we een uniek concept voor een foodtruck. Dit concept verdween wat naar de achtergrond, maar voor een klant konden we met een prachtige campagne toch ook een beetje mijn droom verwezenlijken. Al was het maar voor één dag

    Read more