Share this

Blog

  • Posted: May 13, 2016

    3 tips voor succesvolle corporate communicatie

    De communicatieafdeling anno 2016 wordt nog té vaak onderschat. Is het niet door collega’s of de directie, dan is het wel door de afdeling zelf. Overigens, daar las ik laatst nog een mooie peptalk over door Ron van der Jagt. Dit vind ik vreemd, want reputatie en imago staan op nummer 1 in de top 3 issues van de CEO van 2016. Waarom is het dan nog zo vaak het geval dat de afdeling alleen gezien wordt als de ‘maker van de brochures’? En hoe is dit te doorbreken?

    Read more
  • Posted: April 06, 2016

    Het jubileum: meer dan een feestje?

    Veel organisaties zoeken naar mogelijkheden om meer betrokkenheid te creëren bij medewerkers. Immers, een enthousiaste, ervaren en betrokken medewerker levert betere prestaties en zal minder snel een bedrijf verlaten. Dit leidt tot hogere klanttevredenheid en heeft een positieve invloed op het bedrijfsresultaat. Communicatieafdelingen in Nederland zetten een tal van middelen in om medewerkers op de hoogte te houden van het reilen en zeilen binnen hun organisatie, van de wekelijkse digitale nieuwsbrief tot een overvol intranet. Jammer genoeg worden niet alle natuurlijke momenten even goed gebruikt. Het vieren van een jubileum (van 1 jaar, het papieren jubileum, tot het welkbekende koperen, zilveren of gouden jubileum) wordt vaak aangegrepen om een feestje te vieren, maar is eigenlijk een excellent moment voor goede storytelling om medewerkers te binden.

    Read more
  • Posted: March 08, 2016

    Crisisvoorbereiding en crisiscommunicatie in cyberpolis

    Cybercrime is met stip binnengekomen als issue bij bedrijven en organisaties. Maar waar veel aandacht uitgaat naar afdekking van de risico’s, blijft crisiscommunicatie op de achtergrond. Terwijl dat een belangrijk instrument is om de reputatie te beschermen en financiële schade te beperken.

    Read more
  • Posted: January 11, 2016

    Staatsloterij en De Lotto hebben ondernemerszin én gezond verhaal nodig

    Veel reputaties sneuvelden afgelopen jaar. Zo ook die van de Staatsloterij, een loterijbedrijf uit 1726 dat zich ondanks haar zeer respectabele leeftijd niet langer kan beroepen op de slogan ‘betrokken, betrouwbaar en toonaangevend’.

    Read more
  • Posted: January 06, 2016

    10 social media trends voor 2016

    Welke social media trends staan ons in 2016 te wachten en hoe speel je daar als organisatie op in? Wij hebben 10 trends op het gebied van social media op een rijtje gezet.

    Read more
  • Posted: January 05, 2016

    Het moderne gezicht van cooperatie Rabobank

    Deze week las ik de blog van Silvester Eijffinger waarin hij stelde dat vanaf 1 januari er eigenlijk geen coöperatieve Rabobanken meer zijn. Ik ben het niet eens met Silvester dat hiermee het coöperatieve karakter van de Rabobank verleden tijd is, integendeel.

    Read more
  • Posted: December 17, 2015

    Top 10 blogs MSLGROUP Nederland in 2015

    In het afgelopen jaar werden er weer veel blogs geschreven waarin wij onze kennis, ervaringen en meningen delen met opdrachtgevers en vakgenoten. Deze blogs werden het meest gelezen.

    Read more
  • Posted: December 10, 2015

    Waar zijn de social CEO’s in Nederland?

    Merken zijn massaal aanwezig en actief op social media. Ze hebben een uitgebreid social media beleid en sterke inhakers, maar hoe zit het met de sociability van de CEO’s van die merken?

    Read more
  • Posted: December 03, 2015

    Chance for Change?

    Deze week is Parijs het middelpunt van de wereld. Al weken leven bedrijven, NGO’s en politici naar de klimaattop toe. Het doel deze week in Parijs: een wereldwijd gedragen akkoord bereiken om verdere verslechtering van klimaat tegen te gaan.

    Read more
  • Posted: November 12, 2015

    Als ze niet weten wie je bent, kunnen ze ook niet van je houden

    Schoenmakers lopen zelf op versleten schoenen en zo schijnen de kinderen van kappers ook altijd slecht geknipt te zijn. Het zijn misschien dooddoeners, maar ze gaan toch wel vaak op. Het geldt in ieder geval wel voor veel communicatieadviesbureau ’s.

    Read more