Share this

Blog

  • Posted: August 18, 2015

    Ouderwets marketing denken maakt Staatsloterij logge dinosaurus

    De ophef over jarenlange onvolledige en misleidende communicatie rond de winkans bij trekkingen en beperkte uitkeringen van hoofdprijzen heeft de Staatsloterij op het bankje gezet bij KPMG en Rabobank. Bedrijven met een serieus reputatieprobleem.

    Read more
  • Posted: June 18, 2015

    MSLGROUP onderzoek reputatie: 6 inzichten en implicaties

    De MSLGROUP Reputation Impact Indicator is een wereldwijd onderzoek naar reputatiemanagement en corporate communicatie. Met het onderzoek verkregen we inzicht in algemene reputatietrends op macroniveau en sectorniveau.

    Read more
  • Posted: June 11, 2015

    Slimme merken zijn menselijk én snel op social media

    Hoe social zijn merken werkelijk op social media? De Beste Social Media Awards laten zien welke merken de kunst van het menselijk contact maken perfect beheersen. Grote winnaar Coolblue laat zien dat dát de sleutel naar succes is.

    Read more
  • Posted: May 22, 2015

    Schandalig al die schandalen, toch?

    Begin april was de voorzitter van de raad van commissarissen van ABN-AMRO, Rik baron van Slingelandt, te gast in de Tweede Kamer. De geachte afgevaardigden hadden hem uitgenodigd om toelichting te geven op de voorgenomen bonus van 100.000 euro voor zes (6) topbestuurders van de staatsbank.

    Read more
  • Posted: May 04, 2015

    Employer branding: talent kan weer kiezen

    Goede nieuwe medewerkers komen niet vanzelf op een organisatie af. Echte talenten worden vaak gekoesterd op de plekken waar ze al werken of krijgen een aanbod zonder dat ze zelf solliciteren. Het uitzetten van die ene vacature en dan maar wachten totdat dat ene toptalent zich meldt is ‘wishful thinking’, dan kun je lang wachten.

    Read more
  • Posted: April 16, 2015

    Medewerkersbetrokkenheid: de graadmeter voor een succesvolle organisatie

    Enkele dagen geleden was ik bij hét interne communicatiecongres 2015. Wat mij gedurende de dag steeds meer opviel is dat het interne communicatiecongres 2015 vooral programma onderdelen bevatte die meer van praktische aard waren.

    Read more
  • Posted: March 27, 2015

    Top 100 bedrijven met meeste online invloed over duurzaamheid

    Onlangs lanceerde ons Britse zusterbureau Salterbaxter de lijst met 100 bedrijven, de SB influencers top 100. Deze corporates zijn leidend in het online gesprek over duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

    Read more
  • Posted: March 04, 2015

    561% meer impact met medewerkers

    Media inkoop vs. medewerkers Dat marketingcommunicatie al lang niet meer via massa mediale kanalen verloopt is ondertussen wel bekend. Ja toch? Immers, wie koopt er anno 2015 nog massaal ruimte in op T.V., radio of billboards?

    Read more
  • Posted: February 24, 2015

    Reputatie van bedrijven steeds belangrijker voor keuze investeerders

    MSLGROUP EMEA heeft eind vorig jaar onderzoek gedaan naar wat institutionele investeerders en ‘sell-side’ analisten belangrijk vinden bij hun keuze om in bedrijven te investeren. Het onderzoek is een van de eerste in zijn soort dat de materiële en immateriële factoren heeft onderzocht die van invloed zijn op het besluitvormingsproces.

    Read more
  • Posted: February 12, 2015

    PR is dood, leve PR!

    Je hoort het steeds vaker; Public Relations zou niet meer bestaan. En in zekere zin ben ik het daar wel mee eens. Het zit 'm met name in het woord Public, dat is Old School. We spreken nu liever van People Relations.

    Read more