Share this

Blog

  • Posted: October 26, 2015

    Social media in China, zet je westerse bril af

    Willen we onszelf aanprijzen in China en communiceren met Chinese gasten als ze in Nederland zijn (of hier naar toe willen komen), dan is kennis en ervaring met Chinese Social media noodzakelijk. Het is dè manier om met ze in contact te komen.

    Read more
  • Posted: October 05, 2015

    5 uitdagende en inspirerende events

    In de afgelopen jaren bedacht en organiseerde MSLGROUP de meest uiteenlopende events. Bij events ben je altijd 120% voorbereid, maar er is altijd die externe factor die je niet kan controleren. Dat maakt dat elk event weer uniek is. Een greep uit onze meest verrassende en uitdagende ervaringen...

    Read more
  • Posted: September 25, 2015

    Crisiscommunicatie: emotionele transparantie en transparante emoties

    De impact van het schandaal rondom Das Auto en haar fabrikant Volkswagen doet denken aan die van Enron aan het begin van deze eeuw. Die crisis betekende de deconfiture van het energiebedrijf en haar huisaccountant, Arthur Andersen. De gevolgen waren enorm.

    Read more
  • Posted: September 10, 2015

    Corporate Social Responsibility en Millennials: de perfecte combinatie

    Slechts 46% van de ondervraagde CEO’s zou actie ondernemen op het gebied van verduurzaming wanneer daar een gezamenlijke missie voor afgesproken wordt tijdens de conferentie. Een gewichtige conferentie met hoogwaardigheidsbekleders zoals COP21 lijkt daarmee geen garantie te geven voor succes. De vraag is dan ook: wat dan wel?

    Read more
  • Posted: September 09, 2015

    Chinese toeristen: hoe kom je in hun top 5?

    Steeds meer Chinezen kijken én gaan verder dan de landsgrenzen. Als het gaat om zaken doen, studeren, maar ook reizen. Een trend die alleen maar toeneemt, en dat biedt dit ook mooie kansen voor veel organisaties hier.

    Read more
  • Posted: August 18, 2015

    Ouderwets marketing denken maakt Staatsloterij logge dinosaurus

    De ophef over jarenlange onvolledige en misleidende communicatie rond de winkans bij trekkingen en beperkte uitkeringen van hoofdprijzen heeft de Staatsloterij op het bankje gezet bij KPMG en Rabobank. Bedrijven met een serieus reputatieprobleem.

    Read more
  • Posted: June 18, 2015

    MSLGROUP onderzoek reputatie: 6 inzichten en implicaties

    De MSLGROUP Reputation Impact Indicator is een wereldwijd onderzoek naar reputatiemanagement en corporate communicatie. Met het onderzoek verkregen we inzicht in algemene reputatietrends op macroniveau en sectorniveau.

    Read more
  • Posted: June 11, 2015

    Slimme merken zijn menselijk én snel op social media

    Hoe social zijn merken werkelijk op social media? De Beste Social Media Awards laten zien welke merken de kunst van het menselijk contact maken perfect beheersen. Grote winnaar Coolblue laat zien dat dát de sleutel naar succes is.

    Read more
  • Posted: May 22, 2015

    Schandalig al die schandalen, toch?

    Begin april was de voorzitter van de raad van commissarissen van ABN-AMRO, Rik baron van Slingelandt, te gast in de Tweede Kamer. De geachte afgevaardigden hadden hem uitgenodigd om toelichting te geven op de voorgenomen bonus van 100.000 euro voor zes (6) topbestuurders van de staatsbank.

    Read more
  • Posted: May 04, 2015

    Employer branding: talent kan weer kiezen

    Goede nieuwe medewerkers komen niet vanzelf op een organisatie af. Echte talenten worden vaak gekoesterd op de plekken waar ze al werken of krijgen een aanbod zonder dat ze zelf solliciteren. Het uitzetten van die ene vacature en dan maar wachten totdat dat ene toptalent zich meldt is ‘wishful thinking’, dan kun je lang wachten.

    Read more