Share this

Blog

  • Posted: December 17, 2015

    Top 10 blogs MSLGROUP Nederland in 2015

    In het afgelopen jaar werden er weer veel blogs geschreven waarin wij onze kennis, ervaringen en meningen delen met opdrachtgevers en vakgenoten. Deze blogs werden het meest gelezen.

    Read more
  • Posted: December 10, 2015

    Waar zijn de social CEO’s in Nederland?

    Merken zijn massaal aanwezig en actief op social media. Ze hebben een uitgebreid social media beleid en sterke inhakers, maar hoe zit het met de sociability van de CEO’s van die merken?

    Read more
  • Posted: December 03, 2015

    Chance for Change?

    Deze week is Parijs het middelpunt van de wereld. Al weken leven bedrijven, NGO’s en politici naar de klimaattop toe. Het doel deze week in Parijs: een wereldwijd gedragen akkoord bereiken om verdere verslechtering van klimaat tegen te gaan.

    Read more
  • Posted: November 12, 2015

    Als ze niet weten wie je bent, kunnen ze ook niet van je houden

    Schoenmakers lopen zelf op versleten schoenen en zo schijnen de kinderen van kappers ook altijd slecht geknipt te zijn. Het zijn misschien dooddoeners, maar ze gaan toch wel vaak op. Het geldt in ieder geval wel voor veel communicatieadviesbureau ’s.

    Read more
  • Posted: November 03, 2015

    Communicatie over MVO en 5 manieren om daar meer betekenis aan te geven

    Of het nu gaat om MVO, CSR, duurzaamheid of circulaire economie: allemaal begrippen die flink onderhevig zijn inflatie. De vraag is vooral: hoe kun je daar als bedrijf meer betekenis aan geven en daarover communiceren?

    Read more
  • Posted: November 02, 2015

    Heeft WeChat toekomst in Nederland?

    Met wereldwijd meer dan 600 miljoen gebruikers, waarvan 70 miljoen buiten China, lijkt WeChat na China ook de rest van de wereld te kunnen veroveren. Wat betekent de ontwikkeling van WeChat voor ons?

    Read more
  • Posted: October 26, 2015

    Social media in China, zet je westerse bril af

    Willen we onszelf aanprijzen in China en communiceren met Chinese gasten als ze in Nederland zijn (of hier naar toe willen komen), dan is kennis en ervaring met Chinese Social media noodzakelijk. Het is dè manier om met ze in contact te komen.

    Read more
  • Posted: October 05, 2015

    5 uitdagende en inspirerende events

    In de afgelopen jaren bedacht en organiseerde MSLGROUP de meest uiteenlopende events. Bij events ben je altijd 120% voorbereid, maar er is altijd die externe factor die je niet kan controleren. Dat maakt dat elk event weer uniek is. Een greep uit onze meest verrassende en uitdagende ervaringen...

    Read more
  • Posted: September 25, 2015

    Crisiscommunicatie: emotionele transparantie en transparante emoties

    De impact van het schandaal rondom Das Auto en haar fabrikant Volkswagen doet denken aan die van Enron aan het begin van deze eeuw. Die crisis betekende de deconfiture van het energiebedrijf en haar huisaccountant, Arthur Andersen. De gevolgen waren enorm.

    Read more
  • Posted: September 10, 2015

    Corporate Social Responsibility en Millennials: de perfecte combinatie

    Slechts 46% van de ondervraagde CEO’s zou actie ondernemen op het gebied van verduurzaming wanneer daar een gezamenlijke missie voor afgesproken wordt tijdens de conferentie. Een gewichtige conferentie met hoogwaardigheidsbekleders zoals COP21 lijkt daarmee geen garantie te geven voor succes. De vraag is dan ook: wat dan wel?

    Read more