Share this

Publicis One: Een uniek businessmodel in de communicatiebranche

Geïntegreerde samenwerking door alle Publicis merken onder één managementteam

Publicis One heeft Dirk van den Bosch, CEO DigitasLBi en Cornelie Weller, CEO Starcom benoemd tot het managementteam voor Nederland.
Publicis One is een revolutionair businessmodel van de Publicis Groupe waarin de kennis en expertises van alle merken in een land onder een dak komen. Een zogenoemd House-of-Brands gebouwd op de positionering van de huidige sterke labels.
Dit is ons antwoord op de toenemende vraag van opdrachtgevers om end-to-end solutions te bieden en eenvoudige en flexibele toegang tot specialisten op alle fronten van communicatie. Het is een unieke, disruptieve manier om klanten geïntegreerde creatieve communicatieoplossingen te bieden met de beste specialisten van verschillende bureaus.
Publicis One is actief in 50 landen in Europa, het Midden-Oosten, Afrika, Azië en Latijns-Amerika en telt ruim 8000 medewerkers.

In Nederland heeft Publicis One 350 communicatieprofessionals die werken voor de labels DigitasLBi, Starcom, Zenith, MSLGROUP, Saatchi/LeoBurnett, Publicis Worldwide, Performics, Found, KOEN, Compasso Moxie, Vivaki(Exchange), MediaVest en LiquidThread.

Dirk van den Bosch is verantwoordelijk voor Creatie en Digital, Cornelie Weller voor Media en de integratie van de Publicis One merken. Zij blijven ook leiding geven aan hun eigen merken. Voor alle merken is Astrid Furlan als CFO eindverantwoordelijk, zij maakt ook deel uit van het managementteam. Publicis One in België en Nederland wordt geleid door Johan Parmentier als CEO en David Clark als regional CFO.

We zetten met Publicis One een enorme stap voorwaarts en brengen hiermee geïntegreerde communicatie oplossingen naar een volgend niveau. De interne grenzen zijn weggevallen. Een digitale strateeg kan samen met een mediaspecialist en een PR specialist in een team werken en daarbij gebruik maken van designers, regisseurs, analisten, copywriters, programmeurs, noem maar op. De wensen van onze klanten zijn hierbij altijd het uitgangspunt. Publicis One is dan ook geen Holding company, maar een echte Connecting Company.”, zegt Johan Parmentier, CEO Publicis One België en Nederland.

Publicis One opereert vanuit twee panden; aan de Prof. W.H. Keesomlaan In Amstelveen en de Joop Geesinkweg in Amsterdam.

Fotobijschrift: Het managementteam van Publicis One Nederland. Vlnr. Dirk van den Bosch, Astrid Furlan, Johan Parmentier, Cornelie Weller

Contact: Henjo Guitjens