Share this

Erik Martens en Alex de Vries nieuwe directie MSL Nederland

Twee ervaren reputatiestrategen aan het roer bij jubilerend adviesbureau (45 jaar)

Amstelveen, 10 januari 2018 - Met ingang van 1 januari 2018 is Erik Martens (54) benoemd tot Managing Director van MSL Nederland, het adviesbureau op het gebied van strategische communicatie en reputatiemanagement. Hij volgt Henjo Guitjens op die na ruim 14 jaar een nieuwe uitdaging is aangegaan. In de rol van Strategy Director zal Alex de Vries (53) samen met Erik de nieuwe directie van MSL vormen. Beide zijn ervaren adviseurs en werken al vele jaren als reputatiestrateeg.

Martens is acht jaar in dienst bij MSL, tot voor kort als Director Corporate Affairs. In de jaren ‘90 werkte hij al als consultant bij MSL, die toen nog de naam Van Sluis Communicatie droeg. Ook heeft hij ruim dertien jaar in leidinggevende communicatieposities gewerkt bij Fujifilm en Amgen. De Vries is sinds 2013 in dienst bij MSL als Director Media Relations. Hij maakte de overstap na een journalistieke carrière van ruim 21 jaar bij dagblad De Telegraaf. Daar was hij onder meer financieel-economisch en koninklijk huis-verslaggever. Tevens stond hij aan de wieg van publieke omroep Wij Nederland als journalist en presentator.   

MSL Nederland is bouwer, behartiger en bewaker van vertrouwen, de belangrijkste pijler van een goede reputatie. “In een klimaat waarbij emotie-gedreven percepties vaak de beeldvorming bepalen, vinden we het cruciaal dat organisaties en bestuurders glashelder over hun intenties zijn en die ook uitdragen, in woord en daad. De ivoren toren is passé. Louter zenden of enkel reageren ook. MSL is één van de meest gerenommeerde adviesbureaus in haar genre: nationaal en internationaal. Dit jaar bestaat ons kantoor 45 jaar en is daarmee één van de oudste van ons land. Dat historisch besef maakt deze benoeming voor ons extra eervol en uitdagend”, aldus Martens en De Vries.

“Onze klanten streven naar een duurzame, impactvolle en effectieve relatie met hun stakeholders. Variërend van klanten, medewerkers, investeerders tot en met de media. Goede verbindingen en dialoog zijn cruciaal voor succesvol ondernemen. Reputatie moet eigenlijk bij elk serieus bedrijf op de balans staan. Deze missie zetten wij met volle kracht voort. Zoals wij wereldwijd elke dag aan al onze klanten tonen en waarmaken.”