Share this

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid

Online campagne om werkgevers en werknemers te inspireren en met elkaar in gesprek te brengen over de veranderende arbeidsmarkt.

De vraag

Hoe zorg je ervoor dat zo veel mogelijk werkende Nederlanders geïnspireerd worden en met elkaar in gesprek gaan over hun rol in de veranderende arbeidsmarkt?

De manier waarop we werken verandert. Hoe gaan we daar, jong en oud, werkgever en werknemer, mee om? De campagne 'Hoe Werkt Nederland?' is een initiatief van het ministerie van Sociale Zaken & Werkgelegenheid en heeft als doel om werkgevers en werknemers met elkaar in gesprek te brengen over hun bijdrage aan een fatsoenlijke arbeidsmarkt. Hoe Werkt Nederland? is benieuwd naar ideeën, meningen en inspirerende praktijkvoorbeelden en gaat het gesprek aan met werkend Nederland omtrent verschillende arbeid gerelateerde onderwerpen.

De aanpak

Hoe Werkt Nederland? is geen traditionele campagne met reclamespots voor tv en radio, maar een online-campagne die vooral verloopt via social media. Social media is het middel bij uitstek om discussie te stimuleren, in gang te houden én te monitoren. Door het actief inzetten op community management, wordt onderlinge discussie bevorderd door onder andere het plaatsen van content. MSL stuurt via de verschillende kanalen op interactie en gaat daar ook echt mee aan de slag. Alle content die gedeeld wordt op de kanalen is ontwikkeld op basis van geluiden uit de community. Hierdoor blijft de pagina relevant en de community betrokken. Werkgevers en werknemers gaan écht met elkaar de dialoog aan, waardoor gedragsverandering op lange termijn gestimuleerd wordt.

Related Tags

Het resultaat

55.000+fans op social media
17%gemiddelde IPM-score
500.000gemiddeld maandelijks bereik