Share this

Interpolis

Hoe zorg je ervoor dat 1.500 Rabobank-adviseurs voldoende kennis over en vertrouwen hebben in het verzekeringspakket Interpolis ZekerVanJeZaak®, zodat de verkoop van het product stijgt?

 
Interpolis MSLGROUP

De vraag

Interpolis ZekerVanJeZaak® is een verzekeringspakket voor starters, zzp’ers en kleine ondernemers, waarmee zij belangrijke ondernemersrisico’s kunnen afdekken. ZekerVanJeZaak helpt de ondernemer in allerlei (ongewenste) situaties die op zijn pad kunnen komen zoals brand, bedrijfsstagnatie of inbraak. Het pakket wordt door bedrijvenadviseurs bij de Rabobank verkocht. De verkoop van het pakket bleef echter de afgelopen jaren achter. Interpolis wil de afzet verhogen door de Rabobank-medewerkers verkoopondersteuning te bieden, door hun kennis van en betrokkenheid bij het product te vergroten en door de relatie met de Rabobank-adviseurs te verdiepen.

De aanpak

In de eerste fase verdiepten de adviseurs zich in het verzekeringsproduct met een boekjesreeks die zij zeven weken lang in hun werkoverleg behandelden. De boekjes en een speciale campagnewebsite bevatten praktische productinformatie, opdrachten en een spannend vervolgverhaal over ondernemers in diverse schadesituaties.

Via een uitgebreid teaser- en uitnodigingstraject werden de Rabobank-medewerkers uitgenodigd voor het slotevenement: de belevingsdagen in de Fabrique, Maarssen. De adviseurs en hun managers beleefden daar wat het is om ondernemer te zijn. Ze kregen vijf levensechte theaterscènes te zien over ondernemers: een bedrijfsongeval bij een steiger of waterschade bij een jonge ondernemer. Wat voor impact heeft een schade? Ben je daarvoor verzekerd? Hoe? Deze vragen werden besproken in ‘tafellakendiscussies’. MSLGROUP bedacht de campagnestrategie en het concept en verzorgde de uitvoering van de campagne. 

 

Related Tags