Share this

Randstad 55

Hoe inspireer je 29.000 medewerkers wereldwijd om merkambassadeur te zijn?

 
Randstad Route 55

De vraag

Hoe inspireer je 29.000 medewerkers wereldwijd om merkambassadeur te zijn, hoe verhoog je bedrijfstrots en beperk je verloop?

HR dienstverlener Randstad greep haar 55-jarig bestaan aan om wereldwijd een feestelijke internal branding campagne te organiseren met al haar medewerkers in 39 landen. Om zo medewerkers nog meer te betrekken bij de wereldwijde organisatie en haar doelen, het verloop te verlagen en uiteindelijk ook indirect de bedrijfsprestaties te verbeteren. Daarnaast gaf de campagne Randstad de gelegenheid om het werken via Google for Work – als het wereldwijde collaboratieve platform – een impuls te geven.

De aanpak

Het hart van de campagne was het Route 55 concept dat tot uiting kwam via een online platform, een mobile app en 26 events. Route 55 staat voor de weg die Randstad heeft afgelegd en de toekomst. Route 55 is tevens een echte uitgestippelde route tussen Randstad kantoren wereldwijd van Tokyo tot Buenos Aires. Medewerkers kregen toegang tot het platform d.m.v. hun business Google account. Op het platform reisden medewerkers gezamenlijk over Route 55. Gedurende 55 weken werd er elke 5 weken een nieuwe trip gelanceerd. Bij elke trip werd een strategisch thema geagendeerd en was er een nieuwe interactieve activiteit voor medewerkers om aan deel te nemen, zoals brand quizzes, de CEO for a day challenge, het culture shake forum en het spectaculaire ‘The Randstad Talent Hunt’ (TRTH). De TRTH was een wereldwijde zoektocht naar muzikale Randstad Talenten. Op de Google+ community The Buzz konden medewerkers wereldwijd nog meer met elkaar delen en met elkaar in gesprek blijven.

Op 26 september 2015 werd de eindbestemming van Route 55 bereikt en werden er 26 evenementen georganiseerd over de gehele wereld. Deze events werden wereldwijd met elkaar verbonden door een social wall, een connecting video, die elk uur opnieuw werd gepubliceerd met nieuwe event beelden, en op elk feest traden de landenwinnaars van de Randstad Talent Hunt op. Na het evenement konden medewerkers foto’s en video’s uit de hele wereld bekijken op het platform en hun eigen personal after movie maken en delen via social media.

Related Tags

Het resultaat

28.243van 29.000 medewerkers geregistreerd op het platform
13.211brand quiz deelnemers
25.000stemmen uitgebracht in The Randstad Talent Hunt