Share this

Creatieve concepten & Storytelling

Omdat creativiteit het verschil kan maken in effectieve communicatie

Over deze discipline

Conceptontwikkeling, storytelling en het ontwikkelen van creatieve concepten zit in het DNA van MSLGROUP. Een goed creatief concept begint met een helder beeld van je identiteit: je ‘why’. Vanuit daar werkt MSLGROUP samen haar opdrachtgevers via de storytelling methodologie naar duidelijke boodschappen en creatieve concepten.

Sterke creatieve concepten zijn van grote waarde voor de effectiviteit van een boodschap. We werken toegepast. Dat betekent dat we creatief zijn binnen soms uitdagende randvoorwaarden zoals tijd en budget. We denken out-of-the-box, maar blijven aansluiten bij de merkbeleving. Creatieve concepten zijn volgens ons authentiek en waardevol, deelbaar en interactief en hebben uithoudingsvermogen.

We maken creatieve concepten rondom merkidentiteit en merkbeleving, voor campagnes naar medewerkers, consumenten en B2B doelgroepen, voor online communicatie uitingen, video’s, live events, pr-stunts en meer. Onze creativiteit kent geen grenzen.

Onze aanpak

MSLGROUP werkt volgens een storytelling methodologie in 6 duidelijke stappen naar creatieve concepten:

1. Het bepalen van doelstellingen en randvoorwaarden

2. Het verzamelen en interpreteren van insights over de doelgroep en thema’s en context

3. Het bepalen van de (creatieve) strategie aan de hand van insights

4. Brainstormsessies (waar mogelijk of nodig in co creatie met de doelgroep en/of opdrachtgever) en ontwikkeling van het concept

5. Uitwerking van een creatief concept naar effectieve middelen en activiteiten

6. Toetsing van het concept (bij bijvoorbeeld een panel) en meten van de resultaten van de activiteiten.

Key Contacts