Share this

Interne communicatie & Medewerkers- betrokkenheid

De verbinding tussen medewerkers en organisatie staat in de top 3 van aandachtspunten voor bestuurders en directie

Over deze discipline

Het is een open deur, maar daarom niet minder waar: medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van een organisatie. Er is al geruime tijd een War for Talent aan de gang. Door demografische en geografische ontwikkelingen wordt het steeds moeilijker om de juiste medewerkers te vinden, aan je organisatie te binden en ze betrokken te houden. Dat is wat MSLGROUP verstaat onder medewerkersbetrokkenheid.

Het draait daarbij om zaken als een goede employer branding, een aantrekkelijke Employee Value Proposition (EVP), goed opgezette Learning & Development trajecten en engagement programma’s die passen bij deze tijd. Toegankelijk, relevant en passend in drukke agenda’s.

Maar het begint allemaal bij het verhaal van de organisatie, het goed definiëren van het ‘waarom’ en dat aantrekkelijk weten over te brengen aan de werknemers. Zodat ze de verbinding kennen en voelen tussen strategie, missie, visie en hun eigen rol in de organisatie.

Wij gebruiken alle on- en offline kanalen om medewerkers te betrekken bij het uitdragen van de merkbeleving. Ook zetten we potentiële en bestaande werknemers in bij het aantrekken en managen van talent, om persoonlijke en zakelijke prestaties van medewerkers te verbeteren.

We hebben een brede expertise in campagnes voor potentiële en bestaande medewerkers en alumni. We geven strategisch advies; ontwikkelen strategieën voor digitale & social media en creatieve multichannel programma’s om medewerkers betrokken te houden.

Onze aanpak

MSLROUP past storytelling toe om het verhaal van een organisatie te ontwikkelen en te vertalen naar de (toekomstige) medewerkers. Verhalen spreken aan, blijven hangen en zijn een krachtig instrument voor werknemers om zelf brand ambassadors te worden. Het heeft altijd onze voorkeur om werknemers het merk en het verhaal zelf te laten beleven. Dat kan online via bijvoorbeeld een social intranet of zelfs op social media als Facebook, door games maar zeker ook offline tijdens bijeenkomsten. Klein- of juist heel grootschalig. Maar altijd vanuit een integrale aanpak.

Zo hebben we meerdere malen online evenementen georganiseerd waarbij meer dan 50.0000 medewerkers met elkaar discussieerden over nieuwe merkwaarden. En een interne merkbelevingscampagne van een jaar ontwikkeld en uitgevoerd op basis van een feest voor een 50-jarig bestaan. Of samen met medewerkers een online magazine ontwikkeld en geschreven dat het verhaal van de organisatie en de mensen vertelde en liet zien.

Alles is mogelijk, zolang het bijdraagt aan de blijvende betrokkenheid van medewerkers en management.

Key Contacts