Share this

Personal Branding

Verkoop jezelf als sterk merk

Over deze discipline

Personal Branding is een instrument waarbij de techniek van merkmanagement wordt ingezet voor het succes van een individu. Bijvoorbeeld een top executive bij een onderneming, belangrijk politicus, bestuurder of andere professional die begrijpt hoeveel waarde Personal Branding kan toevoegen.

Personal branding is, strikt genomen, geen doel op zich. Het is een instrument dat in aanzienlijke mate moet bijdragen aan andere resultaten: reputatie van de onderneming, commercieel succes, aandeelhoudersrelaties, draagvlak binnen de eigen onderneming, relaties met media of bijvoorbeeld het winnen van verkiezingen. MSLGROUP ziet Personal branding dan ook altijd in de context van integrale corporate communicatie of reputatiemanagement.

Bij personal branding hoort een uitgebreid programma waarin uitgebreid wordt stilgestaan bij de identiteit en de waarden van het individu. Dit vormt het fundament voor alle publieke optredens en is gericht op het vergroten van het zelfvertrouwen. Het programma wordt afgesloten met een intensieve message- en mediatraining.

Onze aanpak

Voor meer informatie over de inhoud van het programma en referenties, neem contact op met Henjo Guitjens of Tjardus van Citters.