Amsterdam: avocadohoofdstad Europa -

World Avocado Organisation (WAO)

Hoe zorg je ervoor dat een, inmiddels gevestigd, product als de avocado op een verrassende manier onder de aandacht wordt gebracht?

Nederland speelt in het internationale handelsverkeer een belangrijke rol als doorvoerland van avocado’s. Europa is de op één na grootste markt voor avocado’s na de Verenigde Staten. De WAO voorspelt dat de avocadoconsumptie in 2018 de grens van 500 miljoen kilo overstijgt. De afgelopen jaren is de gezonde en veelzijdige vrucht niet meer weg te denken uit de Nederlandse keuken. De WAO heeft als doel om de consumptie in Nederland te laten stijgen met nog eens 20 procent en wil Nederlanders activeren meer met de vrucht aan de slag te gaan.

MSL heeft Amsterdam in november omgedoopt tot de avocadohoofstad van Europa. Er vonden in de stad verschillende activiteiten plaats, zoals de opening van de allereerste avocadowinkel ter wereld in De Pijp. Ook stelde de WAO een gratis digitaal avocado kookboek van 145 pagina’s beschikbaar, om Nederlanders te inspireren met lekkere en voedzame avocadorecepten.

Om extra lading te geven aan de campagne is MSL een PR & Influencer offensief begonnen. Bekende journalisten, lifestyle- en foodbloggers werden uitgenodigd voor een volledig verzorgd ontbijt in avocadorestaurant The Avocado Show. Tijdens deze ochtend werden zij geïnspireerd met nieuwe avocadogerechten, kregen een workshop ‘Hoe maak je een avocadoroos?’ en mochten als eerste een kijkje nemen in ’s werelds eerste avocadowinkel ‘The Backstage’. Dit leverde een stroom aan visuele content op en shares naar het kookboek. Daarnaast werd er een perslobby gestart om het nieuws gericht onder de aandacht te brengen bij de zakelijke pers, met onder meer een interview in De Financiële Telegraaf als gevolg.

75+ online & offline publicaties (waaronder METRO, Telegraaf, Lindanieuws en Viva)
700.000+ free publicity via influencers
34.677.000 totaal bereik