Social media campagne

Online dialoog nieuwe arbeidsmarkt -

Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW)

Hoe zorg je ervoor dat zo veel mogelijk werkende Nederlanders geïnspireerd worden en met elkaar in gesprek gaan over hun rol in de veranderende arbeidsmarkt?

De manier waarop we werken verandert. Hoe gaan we daar, jong en oud, werkgever en werknemer, mee om? De campagne ‘Hoe Werkt Nederland?’ is een initiatief van het ministerie van SZW met als doel om werkgevers en werknemers met elkaar in gesprek te brengen. Hoe Werkt Nederland? is benieuwd naar ideeën, meningen en inspirerende praktijkvoorbeelden en gaat het gesprek aan met werkend Nederland over verschillende arbeidsgerelateerde onderwerpen.

‘Hoe Werkt Nederland?’ is geen traditionele campagne met reclamespots voor tv en radio, maar een onlinecampagne die vooral verloopt via social media. Community management is het middel bij uitstek om discussie te stimuleren, in gang te houden én te monitoren. MSL plaatst content en stuurt via de verschillende kanalen aan op interactie. Alle content die gedeeld wordt op de kanalen is ontwikkeld op basis van geluiden uit de community. Hierdoor blijft de pagina relevant en de community betrokken. Werkgevers en werknemers gaan écht met elkaar de dialoog aan, waardoor gedragsverandering op lange termijn wordt gestimuleerd wordt.

55.000+ fans op social media
17% gemiddelde IPM-score
500.000 gemiddeld maandelijks bereik