Simone Bel

MSL Nederland breidt team uit met senior adviseurs Simone Bel en Nick Kouwenhoven -

Amsterdam, 22 juli 2020 – Strategisch communicatiebureau MSL Nederland, gespecialiseerd in reputatie en influence, breidt haar team uit met twee zeer ervaren communicatieprofessionals. Simone Bel en Nick Kouwenhoven gaan als zelfstandig adviseur samenwerken met MSL. MSL versterkt hiermee haar advieskracht als onderdeel van het geïntegreerd communicatieaanbod van Publicis Groupe Nederland. Ruim 250 specialisten werken hierbij nauw samen op het gebied van influence, media, productie, data, creatie en commerce.

Strategy Director Alex de Vries van MSL: “Ons bureau is verheugd met de komst van deze twee toppers. Simone Bel heeft zich jarenlang succesvol bewezen als directeur communicatie van PostNL. Haar huidige specialiteit als storyteller en leiderschapscoach zijn een geweldige aanvulling voor ons en onze klanten. Dit geldt ook voor Nick Kouwenhoven, die de wereld van PR, Government Relations en crisiscommunicatie door en door kent. In een wereld waar organisaties steeds vaker op hun reputatie worden uitgedaagd en verbinding met stakeholders voorwaardelijk is, is de grote ervaring van beide professionals een aanwinst.”

Simone Bel over haar visie op het vak: “In mijn jaren bij PostNL heb ik ervaren dat leiderschap en communicatie echt niet zonder elkaar kunnen. Door zo veel mogelijk proactief en open te communiceren met medewerkers, klanten en andere stakeholders maakt een organisatie echt het verschil in zekere en juist ook in onzekere tijden. Vanuit mijn nieuwe rol draag ik bij MSL graag bij aan klantvraagstukken op het gebied van reputatie, engagement en leiderschap.”

Nick Kouwenhoven weet als oud-woordvoerder van Mark Rutte als geen ander hoe belangrijk ‘verbinden’ is. “De huidige coronacrisis maakt duidelijk dat communicatie de verbindende factor is tussen overheid, media en publiek. Hierbij moet uiterst zorgvuldig worden omgegaan met zowel de inhoud als met het delen van informatie. Strategische ervaring en professionaliteit bepalen het resultaat van die communicatie en stelt woordvoerders van elke organisatie in staat tijdens een groot issue of crisis het verschil te maken.”