Reputatie- management pakketbezorger -

DPDgroup

Op welke manier kunnen we de positie van DPDgroup in Nederland verstevigen?

 

DPDgroup is de op één na grootste internationale pakketbezorger in Europa. Met meer dan 68.000 bezorgexperts en een netwerk van meer dan 32.000 lokale Pickup-punten bezorgt het concern elke dag 4,8 miljoen pakketten in 230 landen via haar merken DPD, Chronopost, SEUR en BRT. DPDgroup is internationaal een grote crossborderspeler en wil de reputatie in Nederland verder uitbouwen. De basis om de interne operatie in gereedheid te brengen werd gelegd met het uitwerken van de positionering en het maken van een aantal strategische keuzes. DPDgroup treedt nu actief naar buiten, waarbij drie doelstellingen zijn geformuleerd: het vergroten van de naamsbekendheid, het claimen van thought leadership en het genereren van meer business.

Om continu zichtbaar te zijn, deelt DPDgroup nieuws over de organisatie en haar kennis over de markt. MSL zorgt dat DPDgroup altijd op de hoogte is van de belangrijkste trends en ontwikkelingen binnen de pakketmarkt. Daarnaast voert DPDgroup campagnes rondom belangrijke thema’s. De jaarlijkse E-Shopper Barometer, het onderzoek naar online shopgedrag onder Europese consumenten, vormt hiervoor een belangrijke contentbron. DPDgroup positioneert zich hiermee als expert op het gebied van pakketbezorging en kennispartner op het gebied van e-shopping. Zo stonden in de eerste helft van 2018 het retourneren van pakketten en het online shopgedrag van millennials centraal.

Naast het creëren van publiciteit en onderhouden van mediarelaties traint MSL ook de woordvoerders van DPDgroup. In de mediatraining leren zij om de pers professioneel, effectief en open te woord te staan, hoe spannend of dynamisch de situatie soms ook is. Daarnaast worden de woordvoerders voorbereid op lastige vragen, leren zij interviewtechnieken herkennen en leren zij overtuigend communiceren over DPDgroup, haar doelstellingen en uitdagingen. Tot slot ondersteunt MSL DPDgroup op het gebied van crisiscommunicatie en issuemanagement. Met het opstellen van persstatements, woordvoering en monitoring van nieuws bewaken wij de reputatie van DPDgroup.

Het resultaat

DPDgroup claimt haar autoriteitspositie als expert op het gebied van pakketbezorging steeds vaker. MSL onderhoudt de mediarelaties, waardoor journalisten DPDgroup benaderen als bron van kennis. DPDgroup is via alle kanalen zichtbaar, zowel televisie, radio, offline, print als social media. Deze aanpak leidt tot een actieve dialoog met stakeholders en concrete leads.

62 hoogwaardige publicaties in de eerste 9 maanden van 2018
433.000 mensen bereikt via één uitzending van EditieNL
150+ adressen verzameld via campagnes rondom de E-Shopper Barometer