Swisse Launch Event -

Swisse

Hoe zorg je er voor dat een nieuw product meteen een premium feel heeft bij de consument en groots wordt gelanceerd?

Bij een productlancering werkt een crossmediale aanpak het beste. De doelgroep wordt meerdere keren ‘aangeraakt’ met het nieuwe product. In januari 2019 lanceerde Swisse Wellness haar nieuwste product: Swisse Haar Huid Nagels vloeibaar. Een product dat in de schappen ligt bij de bekende drogisterijen en een premium beauty werking heeft.
De on- en offline aanpak bevatte een uitgebreide perslobby, influencer samenwerkingen, 100 uitgestuurde perspakketten en een lanceringsontbijt in Soho House Amsterdam.

Lanceringsontbijt

Op een donkere en koude dag in januari kwamen de crème de la crème van de Nederlandse lifestyle media en 15 premium influencers tezamen in Soho House Amsterdam voor het Swisse Ultiplus Haar Huid Nagels Vloeibaar lanceringsontbijt.

Bij ontvangst in de luxe Bunge Room kreeg elke genodigde een gezonde smoothie samengesteld door orthomoleculair voedingsexpert Vivian Reijs en natuurlijk het nieuwste product van Swisse. De ruimte was zo fotogeniek mogelijk gemaakt middels verse bloemen, eucalyptus en het belangrijkste ingrediënt van het product; de bloedsinaasappel uit Sicilië. Telefoons en camera’s werden direct uit de tassen gepakt om perfecte setting vast te leggen.

Beauty from within

Het Swisse product staat voor schoonheid van binnenuit. Middels een uitgebreide productpresentatie werden de werkzame stoffen in het product toegelicht. Daarnaast verzorgden bekende sprekers voedingsexpert Vivian Reijs en beautyexpert Xelly Cabau van Kasbergen inspiratiesessies met concrete tips en tricks om schoonheid van binnenuit te stimuleren en je goed te voelen.

De gasten gingen geïnspireerd en met tal van producten naar huis, klaar om het product uitgebreid te testen!

4.601.178 earned PR bereik
3.412.788 bereik influencer samenwerkingen